Itu saya

Itu saya
Aku sayang negaraku. Tanah air ku. Agamaku. Bangsaku & keluargaku.

Nuffnang

Mari faham isi AL-QURAN..

Mari sama-sama kita dengar tafsir AL-QURAN semoga hati kita lembut dan dapat hidaya

CLICK |> FOR THE NEXT SURAH.

Nuffnang Between

Friday, August 12, 2011

Kekejangan kaki pada waktu malam


Kejang kaki hasil yang menyakitkan dari pengetatan spontan tisu otot, di bawah lutut, biasanya di kawasan otot calf (calf muscles) dan kadang-kadang di kaki. Kontraksi ini sering berlaku pada waktu malam dan lebih kerap memberi kesan kepada orang yang lebih tua berbanding orang muda.

Walaupun kejang kaki pada waktu malam adalah satu keadaan yang sangat umum,kebanyakan penyelidik tidak dapat menentukan penyebab utama. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa aktiviti tertentu dan faktor-faktor risiko yang boleh menyumbang kepada kekejangan kaki.

Rangsangan untuk pengecutan otot biasanya bermula dengan otak menghantar isyarat kepada otot melalui saraf. Walaupun ia tidak mungkin kejang kaki ada kaitanan dengan isu otak, ia boleh menyebabkan bahawa terdapat beberapa kecacatan atau sebab dalam sistem saraf otot menghantar isyarat untuk kontraksi secara sukarela, tanpa otak sukar utnuk otot untuk menjadi kontraksi. Sesetengah saintis percaya bahawa mekanisme yang menghalang gerak balas otot untuk aktiviti otak mungkin melibatkan mimp. Makanisme berkompromi dalam membenarkan isyarat tertentu kepada otot.

Penyelidikan beberapa perkara terhadap sesuatu masalah dengan peralihan dari kedudukan tidur. Ramai individu yang telah kejang kaki waktu malam pada masa yang sama mereka bermimpi. Itulah sebabnya sesetengah penyelidik berpendapat bahawa kekejangan ini hasil dari kepincangan ketara dalam sistem kawalan yang biasanya memisahkan otak kita dari badan mencetuskan movementsbased apabila badan kita melakukan sesuatu dalam mimpi. Walau bagaimanapun, kebanyakan ahli-ahli sains percaya bahawa masalah tidak berpunca dari ketegangan otak.

Kejang kaki pada waktu malam adalah kejang yang benar dan bukan spasma. Otot yang kekal dalam kedudukan yang sempit dan dikontrakkan, yang menyebabkan sakit yang amat. Jika anda menyentuh otot calf yang terjejas, anda mungkin terkejut untuk mengetahui bahawa otot anda merasa sangat keras, hampir seperti konkrit, yang mempunyai ukuran kuasa kejang tinggi.

Gangguan berikutan berlaku dalam peralihan ini dari wakefulness (kejagaan) untuk tidur atau dari tidur untuk wakefulness. Semua gangguan ini boleh sering berlaku atau peringkat yang teruk dalam orang-orang yang sihat. Parasomnias ini termasuk:

  • Pergerakan gangguan berirama
  • tidur bermula
  • tidur bercakap
  • Kaki kejang pada waktu malam

Suatu sumber kemungkinan sumber perubatan, Golfweb, menawarkan beberapa nasihat yang baik:

  • Antara lain-lain sebab yang mungkin termasuk kekurangan natrium, dehidrasi, alkohol, penggunaan kafein, atau tembakau, terlalu banyak gula dalam diet, saraf mencubit, duduk lama, kaki rata, ubat-ubatan tertentu, dan mungkin dari penyakit seperti kencing manis, anemia, dan hipoglisemia. Jika bukan dari perkara-perkara ini, jadi anda mungkin cuba membuat senarai dan memeriksa kira apakah kemungkinan lain. Kemudian mengambil tindakan ke atas salah satu yang lain pada satu-satu masa. Yang mungkin satu-satunya cara untuk mengasingkan atau mengenalpasti apakah punca masalah?
  • Satu "pakar" yang jelas tidak mempunyai kejang kaki nokturnal, mengesyorkan bahawa anda benar-benar berehat kaki. Melupakannya. Jika anda dapat berehat kaki, anda tidak akan mempunyai kejang.

Berikut adalah beberapa faktor dikenalpasti menyumbang bagi kejang kaki waktu malam:

  • Bendalir pengambilan tidak mencukupi
  • Dilanjutkan tempoh apabila kaki dan / atau kaki dalam posisi yang luar biasa
  • Berpanjangan berdiri dan berdiri di atas permukaan yang keras
  • Tulang pembentukan atipikal
  • Menjalankan pola luar biasa
  • Penambahan berat badan semasa mengandung

Perkara yang pertama untuk memeriksa jika anda mempunyai kejang kaki anda melalui preskripsi dadah. Sesetengah orang mengalami kekejangan, doktor anda boleh memberitahu anda kesan sampingan ubat-ubatan anda. Diuretik yang diambil untuk darah tinggi, tekanan atau gangguan jantung, misalnya, boleh menyebabkan ketidakseimbangan kalium dan magnesium. Ujian darah boleh memberitahu anda jika ini merupakan masalahnya, dan jika ia, mineral tambahan yang sesuai patut diberikan supaya ia akan mengurangkan gejala.

Di samping itu, ketidakseimbangan atau paras magnesium yang rendah boleh menyebabkan kekejangan. Tahap yang rendah orang lain seperti kalium, kalsium dan bahkan natrium diketahui menyebabkan kekejangan kaki. Tahap berlebihan berpeluh dengan senaman yang melampau mungkin akan mengurangkan nutrien tertentu dan menyebabkan kekejangan. Walaupun latihan tertentu boleh menyebabkan orang-orang yang melakukan senaman kaki yang terhad dan orang-orang yang terhad kepada kerusi roda elektrik juga telah mengalami kekejangan kaki. Kedua-dua penggunaan diuretik, dan dialisis buah pinggang telah dikaitkan dengan kejang kaki. Sebab-sebab lain termasuk masalah tiroid, kencing manis dan penyakit Parkinson.

Punca yang paling lazim kejang kaki waktu malam ialah kekurangan kalsium. Jika anda telah putus haid, cuba mengurangkan berat badan, atau tidak mengambil kalsium yang cukup, anda terdedah kepada kekejangan kaki membangun. Ia agak membimbangkan untuk menyedari sejauh mana banyaknya kekurangan kalsium, terutamanya di kalangan wanita.

Sementara kerisauan tentang kekejangan kaki merupakan satu lagi hasil daripada kekurangan kalsium - osteoporosis - adalah penyakit yang melumpuhkan yang boleh dicegah. Untuk melegakan kekejangan kaki dan mencegah masalah jangka panjang yang berkaitan dengan kekurangan kalsium, Dari sekarang hendaklah meningkatkan pengambilan kalsium. Jika anda sedang mengelakkan lemak, cuba yogurt tanpa lemak dan susu tanpa lemak.

Di samping itu, Doktor menasihati pesakit yang mengadu kejang kaki dengan menasihati mereka
mengambil makanan tambahan kalsium sebelum tidur.?


Jika tahap mineral perlu magnesium, natrium, kalium, dan kalsium tidak mencukupi, tambahan adalah disyorkan. Ramai yang mendapati bahawa regangan sebelum tidur membantu untuk mencegah kekejangan. Aplikasi haba selepas regangan juga mungkin berguna, gerakan secara tiba-tiba atau penyambungan kaki semasa berada di atas katil yang tidak wajar boleh mencetuskan tindak balas kekejangan. Posisi yang luar biasa kaki semasa tidur juga boleh menyebabkan tercetusnya kekejangan kaki pada waktu malam.



Apabila kekejangan berlaku, ia adalah idea yang baik untuk cuba berjalan dan meregangkan kaki yang terjejas. Salah satu kaedah untuk bersandar di dinding, melunjurkan kaki di atas lantai dan membawa lutut ke kedudukan yang diluruskan. Ini meletakkan tekanan merentasi belakang otot calf. Peregangan juga berguna untuk kembali otot kepada kedudukan berehat sehingga penguncupan reda. Ketika di atas katil atau duduk, capai bola kaki dan tarik ke atas menentang kekejangan. Lain-lain cuba untuk mengurut otot kekejangan, mandi panas, atau memohon urutan ais otot.

Meletakkan bar sabun di antara kaki anda dalam sekelip mata telah dilaporkan berkesan oleh beberapa orang, dan pernah dicuba dan ianya berkesan. Mekanisme tindakan yang tidak diketahui bagaimana bar sabun itu berkesan.

Apa yang anda boleh lakukan apabila terapi semula jadi tidak membantu? Ubat-ubatan seperti hydrochloride diphenhydramine (Benadryl) mungkin diperlukan. Penenang otot tertentu seperti meprobamate (Equanil, MB-TAB, Miltown, Trancot) dan verapamil hydrochloride (Calan, Covera, Isoptin, Verelan) yang ditetapkan, walaupun ini adalah penggunaan off-label.

Atas sebab-sebab keselamatan, kuinina tidak lagi disyorkan sebagai rawatan, tetapi ada yang mendapat manfaat daripada minum air tonik sebelum tidur. Berhati-hati adalah dinasihatkan semak dengan doktor anda - walaupun kuinina telah dikatakan untuk mengurangkan kekerapan kekejangan, tetapi digalakkan. [Jika orang-orang yang kejang kaki waktu malam minum air tonik dan limau pahit? Psychol Rep April 1999; 84 (2): pp.355-67].


Satu lagi bantuan untuk kejang kaki waktu malam adalah vitamin E. Dalam satu kajian 125 pesakit yang kejang kaki dan kaki nokturnal, semua, kecuali 2 lengkap atau kelegaan yang hampir lengkap dari tanda-tanda mereka apabila mereka mengambil vitamin E tambahan. Dalam kebanyakan kes, tanda-tanda kembali apabila suplimen telah dihentikan.

Jika tidak kalsium dan vitamin E tidak memberikan anda kelegaan, anda mungkin mendapat manfaat dari magnesium, kalium, atau vitamin A.

Kerana kerana ia telah menunjukkan bahawa gula dan kafein mengurangkan penyerapan vitamin dan mineral, terutamanya kalsium, Biasanya doktor menasihati pesakit yang mempunyai masalah kekejangan untuk menghapuskan gula yang banyak dan kafein dari diet mereka yang mungkin.?

SEBAGAI TAMBAHAN KEPADA TAMBAHAN HARIAN ANDA, AMBIL:
Kalsium: 1.200 mg. sebelum tidur, jika tiada keputusan, anda boleh memberhentikan tetapi pasti memastikan anda telah mendapat 1200 mg kalsium setiap hari melalui diet dan / atau tambahan lain.

Bagi
wanita hamil: Periksa dengan doktor sebelum permulaan, suplemen Vitamin E: 400 I.U. dua kali sehari selepas makan selama dua minggu. jika gejala lega, dikurangkan kepada 400 I.U. sekali sehari, Jika gejala-gejala berulang, sehingga dos sehingga tanda-tanda lega tetapi jangan mengambil lebih daripada 1,200 I.U. harian, ? Magnesium: 400 mg. Daffy. Vitamin A: 10.000 I.U. setiap hari. Kalium: 100 mg. / harian,

Sesetengah bukti menunjukkan bahawa kekurangan kalium boleh menyebabkan kekejangan kaki pada waktu malam. Ramai yang menghilangkan kekejangan otot sepenuhnya dengan hanya memastikan mereka makan daripada makanan yang kaya kalium yang banyak, termasuk

  • Pisang, aprikot, nectarines, kurma, anggur, atau kismis
  • kacang
  • Kubis / brokoli keluarga sayur-sayuran
  • Oren, limau gedang dan jus mereka
  • Daging kambing
  • Kentang dan jagung
  • Ikan air masin (misalnya, tuna)
  • Tomato dan jus tomato
Sudah tentu, jika anda bangun dengan kejang kaki, pisang tidak akan berbuat lebih baik, jadi di sini adalah beberapa tips untuk melegakan kekejangan dengan serta-merta:

  • Sapukan memampatkan panas otot yang kekejangan.
  • Urut otot yang kekejangan
  • lakukan regangan dengan meletakkan badan pada dinding seperti yang telah diterangkan diatas.
Kajian-kajian lain telah dikaitkan kekejangan dehidrasi. Kekal air secukupnya supaya tidak terhidrat adalah idea yang baik mencegah kekejangan pada waktu malam. Akhirnya, wanita hamil, pelaku diet, orang yang mengambil diuretik (ubat-ubatan yang meningkatkan jumlah air kencing anda menghasilkan) dan orang-orang yang telah mengalami pertarungan dengan muntah-muntah dan cirit-birit juga mungkin mengalami kekejangan kaki kerana kalsium dan tahap fosforus rendah. Jika anda jatuh ke dalam mana-mana salah satu daripada kategori ini dan anda mungkin bertarung dengan kejang kaki waktu malam, berunding dengan doktor anda untuk kursus rawatan yang terbaik.

Apa yang boleh saya lakukan untuk mengelakkan kekejangan ini?



Untuk menghindari kejang kaki waktu malam, mempertimbangkan tips berikut:

  • Minum 6-8 gelas air setiap hari. Melakukannya akan membantu mengelakkan dehidrasi, yang boleh memainkan peranan dalam kekejangan.
  • Meregangkan betis sepanjang hari dan pada waktu malam. (Lihat kotak di bawah untuk maklumat lanjut.)
  • Tunggang basikal pegun untuk beberapa minit sebelum tidur. ini aktiviti boleh membantu mencegah kekejangan daripada membangunkan pada waktu malam, lebih-lebih lagi jika anda tidak mendapat banyak bersenam di siang hari.
  • Pastikan longgar selimut di kaki katil untuk mengelakkan jari kaki anda dan kaki dari menunjuk ke bawah ketika anda sedang tidur.
  • Adakah latihan akuatik pada setiap minggu untuk membantu meregang dan keadaan otot anda.
  • Pakai gear kaki yang betul.
Kekejangan otot pada waktu malam selalunya boleh dicegah dengan melakukan kaki-regangan
latihan, seperti yang digariskan di bawah.
1. Berdiri 30 inci dari dinding.
2. Ketika memastikan tumit anda di atas lantai, bersandar ke depan, letakkan tangan anda di dinding, dan perlahan-lahan menggerakkan tangan anda sehingga dinding sejauh yang anda boleh sampai selesa.
3. Memegang kedudukan regangan selama 30 saat. lepaskan.
4. Ulangi langkah 1 hingga 3 gandaan dua kali.
5. Untuk hasil yang terbaik, mengamalkan senaman ini pada waktu pagi, sebelum
makan malam anda, dan sebelum tidur setiap malam.

Kes yang kejang kaki yang teruk boleh membataskan aktiviti harian anda tetapi dengan penggunaan cuka sider epal, anda boleh menghapuskan kekejangan dan membantu mendapatkan kembali hidup anda. Cuba menggunakan cara semulajadi mencegah kejang kaki, yang mudah dan sangat murah, gabungan satu sudu teh madu, satu sudu teh cuka sider epal dan satu kalsium lactate sudu besar dalam satu setengah gelas air. Dengan meminum campuran ini, anda akan menghalang kekejangan kaki anda sering muncul.

Cadangan tambahan:

Tidur dengan bengkok kaki, mengelak kasut tumit tinggi, menghapuskan gula dan kafein (kafein mengganggu badan? s anda penyerapan magnesium, dan boleh membuat anda berasa gelisah), rendam kaki / kaki dalam air suam / panas atau pad pemanas menggunakan sepuluh minit sebelum masuk tidur, letakkan bantal di hujung katil untuk naikkan kaki anda.

Untuk dehidrasi, minum lebih banyak air, bukan alkohol atau kafein, kerana mereka akan menjadi kering badan yang lebih banyak. Jika disebabkan olehgangguan peredaran, maka cuba memakai anjal ketegangan bergred menyokong hos di atas katil?

Rendam kaki anda dengan menggunakan air suam dan garam dapat membantu melegakan kaki.

Jika segala-galanya gagal, anda mungkin cuba ini menyembuhkan?!

Letakkan sudu di sisi anda. (tidak perlu perak, stainless denda) Apabila anda terjaga dengan kejang kaki, letakkan sudu ke atas kejang dan ia akan uncramp serta-merta. Jangan main-main! Pakai stoking tidur (berat atau ringan, kedua-duanya efektif) dan anda tidak akan mempunyai kekejangan kaki lagi.







Berikut adalah beberapa petikan petua dari barat:

NM menyembuhkan kejang kaki sendiri; "Letakkan jari-betul di bawah hidung dan tekan tegas terhadap bibir atas. Saya telah kejang kaki yang teruk pada waktu malam, prosedur ini telah berkesan setiap kali! Kadang-kadang ia boleh mengambil beberapa saat untuk ini berkesan, tetapi tinggal bersama. "Connie dari Jeffersonville, DALAM dihantar dalam this one; "Bagi kejang kaki meletakkan lama sepasang kasut di bawah katil anda naikan sebelah bawah dan anda akan tidak mempunyai kejang kaki "Dan Lisa dari Lake Charles, La. berkata;" Sesuatu yang saya belajar apabila saya telah mengandung, untuk mencegah kejang kaki, minum jus oren
atau makan pisang sebelum tidur. "Terima kasih semua untuk besar remedi!?

Perbincangan perubatan menunjukkan mereka bercakap tentang kejang kaki. Anda menggunakan bar biasa sabun, apa-apa sabun muka, kecil atau besar. Letakkan dalam bahagian bawah anda katil di bawah lembaran. Dalam hanya beberapa hari, ia akan berfungsi. Saya bapa saudara, bapa, dan diri saya menggunakannya dan ia berfungsi. malam pertama saya mendapat kejang, saya mengubah dan membuang bar lama sabun.

Jika usaha lain gagal MENGAPA TIDAK CUBA INI. KELUARGA KAMI bersumpah yaang ianya berkesan. Mengapa MENGAMBIL SEBARANG PILLS.?

"Suami saya telah mendapat kejang kaki yang teruk beberapa kali semasa malam, mungkin kerana diet kalium rendah. Kami mendapati banyak cadangan di internet, saya fikir adalah accupressure. Apabila anda hendak tidur di tempat tidur pada waktu malam, dengan menggunakan jari telunjuk dan ibu jari, picit dan urut kawasan anda di antara hidung dan bibir untuk satu atau dua minit. Kami secara berseloroh cuba ini, tetapi selama 4 malam dia telah tiada kekejangan kaki.

Pada malam kelima, kita sengaja tidak melakukannya, dan dia kejang kaki yang malam. Jadi, dia mula melakukannya lagi dan tidak mempunyai kejang kaki sejak. saya mendapati sukar untuk mempercayai, tetapi ia tidak menyebabkan apa-apa kos untuk mencuba dan tiada risiko kesihatan. Clare Erickson.


Harap anda mendapat maklumat yang bermanfaat dari blog saya ini. Saya membenarkan anda share maklumat disini dengan syarat menyertakan alamat blog saya sebagai rujukan. Sekian... sudahhh.....


hehehe....



Rujukan:

http://www.digitalnaturopath.com/cond/C466089.html , 1.40pm, 12 ogos 2011
http://www.dummies.com/how-to/content/nocturnal-leg-cramps-nighttime-calf-muscle-pain.html , 1.58pm 12 ogos 2011
http://answers.google.com/answers/threadview/id/707090.html, Google Anwer, 4.02pm 8 Ogos 2011


No comments:

Post a Comment