Itu saya

Itu saya
Aku sayang negaraku. Tanah air ku. Agamaku. Bangsaku & keluargaku.

Mari faham isi AL-QURAN..

Mari sama-sama kita dengar tafsir AL-QURAN semoga hati kita lembut dan dapat hidaya

CLICK |> FOR THE NEXT SURAH.

Wednesday, February 29, 2012

Awak tahu kenapa saya pendiam?

Saya ni terukkan wak... ape pun saya tak boleh buat.. tentu ramai yang mengata saya.  Saya ni teruk.. saya tak pandai bercakap.. saya hanya pandai buat keje saja.  Bila saya bercakap kadang-kadang maksud saya tak sampai pada orang yang saya nak sampaikan tu.  Ayat-ayat saya tak sesuai dengan apa yang ada dalam hati saya.  Saya tak tahulah.. kenapa?!!

Awak selalu marah saya, suruh saya belajar berkomunikasi.  Adakah saya tak pandai berkomunikasi?  Saya kan pendiam.  Orang cakap saya sombong, tapi saya tak sombong... Orang cakap saya ego.. mungkin saya ada ego.. semua orang ada ego.. sebab saya pendiam nampaknya ego saya menjadi highlight kepada semua orang.

Awak,
Saya tak pandai bercakap untuk luahkan rasa hati saya.. saya tak pandai nak marah orang.. kalau saya marah orang.. saya akan diam.  Kalau saya sangat marah.. saya akan menangis.  Kalau saya membebel .. itulah saya.. entah apa yang saya bebel.. entah betul bebelan saya itu sama dengan dalam hati saya.

Awak tanya saya dan awak suka tanya saya sesuatu yang detail.  Macammana saya nak jelaskan pada awak?  Saya tak pandai nak jelaskan.. bolehkan saya jelaskan menerusi lukisan-lukisan saya?  Agaknya saya orang yang abstrak.. tak pandai nak jelaskan.. awak pula seorang yang fakta.. awak perlukan sebab untuk semua benda.  Tapi saya tak ada sebab.  Apa sebab saya kawan dengan awak?  Perlukah bagi saya senaraikan sebabnya?  Bagi saya itu tak perlu, tapi bagi awak itu sangat perlu..

Awak,
Macammana saya nak buat awak faham, apa yang saya fikirkan.. Oh tuhan.  Berikan saya lidah untuk pandai berkata-kata.  Saya tahu awak baik... awak memang baik.. saya bukan nak salahkan awak.. tapi saya nak awak faham.. tapi awak selalu ingat saya salahkan awak...  kadang-kadang ia buat saya rasa teruk.  Saya ini teruk... teruk sangat.... sebab kata-kata saya buat awak jadi salah... walaupun, kesilapan itu datang dari saya, dan ada juga datang dari awak... saya rasa saya sahaja yang bersalah.

Kerana itu saya lebih rela diam, bila saya diam, orang tak salah faham apa yang saya cakap.  Biarlah saya makan hati sendiri.  Kalau saya nak luahkan perasaan saya.. saya melukis... saya duduk diam-diam tengok orang .. hati saya terhibur.  tapi.. awak,

Awak..
saya tak tahan bila awak marah.. saya minta maaf ye wak... saya minta maaf...





No comments:

Post a Comment