Itu saya

Itu saya
Aku sayang negaraku. Tanah air ku. Agamaku. Bangsaku & keluargaku.

Mari faham isi AL-QURAN..

Mari sama-sama kita dengar tafsir AL-QURAN semoga hati kita lembut dan dapat hidaya

CLICK |> FOR THE NEXT SURAH.

Tuesday, September 23, 2014

Ubat chikenpox atau cacar

Satu hari, aku terbaca satu status dari satu facebook, selama ini aku ingat daun bambu je boleh ubat chiken pox rupanya ada beberapa cara lain juga boleh.

Berikut adalah perjalanan cacar dari hari pertama hingga 10 hari.




beginilah bentuk nyatanya...

Ini bentuk virus tersebut...




dan ini bagaimana virus tersebut hidup dalam darah manusia yang dipanggil cacar.



Info yang boleh kita kongsikan untuk memahami apa itu cacar





Jadi beberapa orang dari page tersebut memberi komen.  Antara komen yang paling saya suka ialah komen saudari Parmes Parmes, first time la baru tahu serbuk kunyit membunuh kuman.





Adapun lain2 komen memberi ilmu baru tentang dunia cacar.. yealah lagi banyak kita tahu.. lagi bagus untuk pencegahan.  Jadi tak perlulah bersandarkan kepada doktor semata-mata.  Mungkin kita boleh berubat secara lain.  Bukan bermaksud kita tinggalkan kedoktoran.. tetapi mungkin kita boleh lakukan sebagai alternatif.  Cuma diingatkan.. ubat doktor jangan ambil sekali atau bersamaan dengan air kelapa tau!!









semoga ia sedikit sebanyak dapat membantu bagi ibubapa atau orang yang menghidapi cacar ini.

Adios.. semoga cepat sembuh yea!!




No comments:

Post a Comment