Itu saya

Itu saya
Aku sayang negaraku. Tanah air ku. Agamaku. Bangsaku & keluargaku.

Mari faham isi AL-QURAN..

Mari sama-sama kita dengar tafsir AL-QURAN semoga hati kita lembut dan dapat hidaya

CLICK |> FOR THE NEXT SURAH.

Monday, October 12, 2009

Nasi Tangas

Lepas je abis cerita Ceplos, rancangan yang aku tunggu2 adalah semanis kurma. Tajuk yang dibicangkan adalah mengenai Nasi Tangas atau Nasi Kangkang atau juga Nasi Open the leg.. huhuhu...
Dalam Islam, nasi Tangas adalah dilarang kerana perbuatan ini mendapat kemurkaan Allah. Ia tiada keberkatan dan kebahagiaan buat si pembuatnya. Orang yang melakukannya adalah syirik dan syirik adalah berdosa besar.
Camne nak wat nasi tangas ni...?
Kata penceramah tu, Nasi tangas ni dilakukan ketika perempuan tu datang haid atau kotor.. dia masak nasik lepas tu bila dah masak.. panas2 tu dikangkangkannya selama 10 hingga 20 minit tujuannya agar kekotoran pada badan tu jatuh ke nasi.. macam peluh dan dot dot dot.. adalah jampi2nya..
Menurut penceramah tu katanya.. perbuatan ini sebenarnya berdamping dengan jin.. jin suka kekotoran.. ia menyebabkan si suami dugu.. dia pergi kerja dan lain2 sama je.. tapi dia akan ikut kata isterinya. kalau isterinya suruh gi pasar.. dia pegi pasar.. dia suruh lompat katak.. dia lompat katak.. kalau isterinya suruh dia bagi duit sume.. sume duit dia, dia bagi.. si suaminya dari rajin jadi pemalas.. yang itu di suruh yang tu je la yang dibuatnya, dari gembira jadi muram, dari pandai jadi bodo.. cam tu la..
Kesannya...
Anak2 tak terurus, anak tak berjiwa tenang sebab asyik tengok emaknya buli ayahnya.. Ekonomi merudum sebab suaminya asyik lekat kat umah je.. tak cari duit lebih.. OT tarak. Lebih teruk lagi orang yang buat tu mensyirikkan Allah.. dia bukan sahaja menzalimi suaminya, anak2nya tapi juga menzalimi diri sendiri sebab ia kufur dengan Allah dan orang yang terlibat dengan benda2 ni akan diharamkan syurga.
Penceramah itu pun berikan 8 petua sebagai pendinding dari perbuatan sihir
1. Rajin baca surah Al-Fatihah
2. Baca surah 3 Qul
3. Baca Ayat Kursi
4. Berwuduk sebelum tidur
5. Baca surah Al-Bakarah ayat 255, 285 dan 286
6. Makan tamar ajwa, tamar madinah
7. Baca doa jauhi mudarat - Bismillahillazi ya....
8. Zikir kepada Allah - Laillahhaillallah ...
Sempat juga ustazah Bahiyah tu berikan tips untuk Suami sayang Isteri dan Isteri sayang Suami iaitu bacalah surah Yusuf ayat 30.
camtu lah seadanya..

No comments:

Post a Comment