Itu saya

Itu saya
Aku sayang negaraku. Tanah air ku. Agamaku. Bangsaku & keluargaku.

Mari faham isi AL-QURAN..

Mari sama-sama kita dengar tafsir AL-QURAN semoga hati kita lembut dan dapat hidaya

CLICK |> FOR THE NEXT SURAH.

Wednesday, June 10, 2009

Isnin Selasa yang sewel..

Isnin - exam 7 modul pun bermula. Memang soalan dia power giles la.. Susah gak.. lebih2 lagi kat modul2 yang banyak nota macam produk testing tu.. yang agak susah multimedia storage sebab aku tak berapa baca sangat sbb kepala dah berat sangat2.. tidur dalam kul 2 pagi macam tu.. petang tu.. aku nak relest tention.. kebetulan suami aku kata dia nak gi KL sebab kereta problem dia nak anta kat Abang Man supaya boleh chek. Lama gak.. sampai petang aku tunggu kat umah keramat, suami aku tu masih kat workshop.. balik2 katanya kereta tak le siap kena anta workshop khamis ni laks sebab makan masa 1 hari baru bleh siap.. pastu dia kata dia mengantuk nak tdo kejap.. dia punya tdo kejap dia tu sampai pukul 8 malam.. aku dah cuak2 sebab esoknya ada paper amali 3 modul dah la modul scripting. Kat keramat lak server down tak leh dapat internet.. aku macam cacing kepanasan.. sebab tak bleh study..
sampai rumah dekat pukul 10 malam.. memang tragis la.. aku start kul 10 malam tu pulun study sampai kul 3 pagi.. kul 6 pagi dah bangun.. memang terpesat2 aku dibuatnya.. tention giler time tu... masa dapat soalan tu.. lagi la tention.. scripting dia minta tu yang kena buat hitTest. Budak2 lain semua buat pakai templet.. aku nak wat pakai templet pun aku tak tahu.. tak penah nak study benda alah tu.. last2 aku cipta scripting mengarut aku sendiri.. aku pakai button untuk semak jawapan betul salah.. cuma untuk dapatkan counting markah aku tak dpat buat. Lastly aku semak skima jawapan.. aku try cari markah mengarut kat lain2 dari scripting. Tu je la aku boleh buat.. Pastu.. Pn. Hazleen umumkan nama pelajar yang terkandas kat exam semalam sebab kena buat ulangnilai. Hanya 10 orang pelajar je lulus. Alhamdullillah aku LULUS walaupun aku just dapat study beberapa jam sahaja.
Macam harini pun mengarut jugak.. Puan cakap PPL (Orang yang luluskan portfolio) nak datang so sume kena datang. Aku pun datang ler gak.. sampai tengah hari baru mangkuk2 tu datang tapi diorang kata nak chek portfolio esok. Aku dah buang masa harini kat bengkel for nothing. Lepas solat zuhur baru aku dapat balik, namun aku tak balik terus.. singgah kat kedai jual langsir.. sebab nak beli langsir baru untuk rumah sewa baru. Langsir sedia ada ni tak leh pakai sebab tak sama saiz. Suami aku yang nak bayar.. aku ONN je la... ada gak la kat RM-+360 ringgit beli langsir dan kain sangkut dia tu.. tapi tu kira murah le tu sebab beli time diskaun. Bayangkan aku beli kain langsir tebal 10meter dapat 8 meter free dengan harga RM8.90/1meter.. mau kain tu jatuh harga RM+-4.00. sekarang ni aku dah sampai umah.. dah nak masuk kul 5 petang. Lepas solat asar lah baru aku restudy amali. Pastu prepare makan malam..
Actually aku mengantuk sebab tak cukup tdo.. tapi tak pelah.. bukannye selalu.. hehehehe..

No comments:

Post a Comment