Itu saya

Itu saya
Aku sayang negaraku. Tanah air ku. Agamaku. Bangsaku & keluargaku.

Mari faham isi AL-QURAN..

Mari sama-sama kita dengar tafsir AL-QURAN semoga hati kita lembut dan dapat hidaya

CLICK |> FOR THE NEXT SURAH.

Tuesday, January 4, 2011

Debaran 6 Januari 2011



Aku tak tahu apa perasaan aku kini. Sangat bercampur baul. Hari ini, aku ke Hospital Banting menjalani medical check up untuk kemasukan CIAST. Sampai disana, pegawai bertugas masih belum muncul berikutan waktu masih belum pukul 10 pagi.. agaknya pergi minum rehat 9.30. Ada ibubapa pelajar yang mengeluh dan terus keluar untuk ke klinik swasta. Aku menunggu sehingga pukul 10.15 ketika itu sudah pun beratur 2, 3 orang untuk medical check up.. ada yang dapat UITM, ada yg dapat Kolej Komuniti ada yang lain-lain dan aku salah seorang darinya. Aku orang ke tiga, yang berjaya selesai segala dokumen.. Pertama, mengisi borang, ke dua, buat pemeriksaan gigi dan ke tiga, mengumpulkan urine untuk urine test. Namun, disebabkan list yang nak buat check up panjang.. hari temujanji ditetapkan pada 17 Januari akan datang. Ermm.. aku tak kisah.. sebab masa kat ILP juga aku buat kat Hospital Banting ni. Mmg macam ni kot tiap-tiap awal tahun.


Aku terpaksa menunggu hubbyku habiskan kerjanya dalam pukul 1 lebih baru dia amik aku dari hospital. Balik tu, hujan turun dgn lebat. Ingat nak keluar untuk beli ink printer dan beberapa keperluan lain termasuk hubbyku nak ke DIGI center untuk settlekan bill telefonnya.


Nasib agak malang sebab lepas tu kereta tak boleh hidup plak.. aduiyaii.. kenalah menapak dari Maybank Bukit Tinggi tu ke Tesco Bukit Tinggi. Nasib baik tak jauh. Hubby ku panggil pomen.. sampai jerk pomen kat tempat kereta hubbyku.. engine hidup plak.. hampeh betul!! Cian hubby aku.. mungkin ada masalah compressor kot.. lepas tu, lampu hazard & lampu ke kiri dan kanan plak tak berfungsi.. aduiyaii.. masalah-masalah..


Akhirnya, kitorang bincang2.. makan malam kat Banting Baru jer.. kalau kereta tak hidup gak.. balik jalan kaki pun tak pe lah.. kalo aku nak masak pun.. aku pun dah penat..


Dari pagi tadi hinggalah sekarang ini, aku ada satu perasaan kecut.. aku masih berusaha untuk mengawal perasaan ini. Aku tahu perasaan ini datang kerana aku terpaksa meninggalkan kebiasaanku.. aku terpaksa meninggalkan hubbyku keseorangan, aku terpaksa meninggalkan rumahtanggaku dan tinggal di hostel.. Bukan aku tak pernah duduk kat hostel.. tapi aku kecut jika hostel tu sama macam ILP. Aku terkongkong suasana asrama. Aku dah tua ni.. dah tak boleh rasa terkongkong macam tu.. aku lemas. Nasib baik masa kat ILP aku tinggal luar, kalau aku tinggal kat asrama.. mau je aku berhenti.. sebab aku bukan budak-budak lagi nak diperakukan seperti pelajar remaja belasan tahun. Terpaksa di disiplinkan, kena leter pasal pad kat lubang tandas, kena leter pasal copel2, kena leter pasal melompat, bising macam monyet dsbg... padahal bukan aku yang buat.. terpaksalah aku jadi telinga kuali mendengar ceramah free dari tenaga pengajar kat situ.. aduhh.. cukuplah kat ILP saja.. aku mampu bertahan.. kalau kat CIAST pun macam ni.. boleh lah aku cari alasan untuk tinggal luar.. kena bayar pun tak pelah.. asalkan aku tak duduk asrama.. serikkk maaa....


Kalau ikutkan Masuk Diploma best jugak.. tapi bila mengingatkan zaman aku belajar, terasa peritnya menjadi sumpah-sumpah.. aku tak berani untuk bertahan lama. Aku takut tiba-tiba aku meletup.. huh.. nasib baik aku tak pernah meletus kat ILP sepanjang pengajian. Kesabaran sangat tinggi OOoo..


Aku berharap sangat keadaan yang berbeza ketika masuk CIAST. Harap sesangat!! Jantungku tak pernah berhenti dedup dedap bila aku terfikir pasal ini. Expecially aku kena tinggalkan hubby aku.. aduiyaii... buah hati kena tinggal.. si busyuk kena tinggal.. baby-baby nonet .. kucing-kucingku kena tinggal jua..


macam-macam aku fikirkan.. kalau aku tinggalkan.. agaknye terurus tak rumah tanggaku? Aduiyaiii.. dedup dedap jantungku.. aku mengharapkan yang terbaik..


aku akan berada jauh dari hubbyku, dalam satu bilik lain dgn seorang roomate mungkin aku tidak kenali.. dan agaknya bagaimanakah perwatakannya.. bolehkah dia ngam dgn aku yang dah machet ni. Boleh lagi tak aku berlari, bersukan dsbg.. bolehkah aku menghadapi hari-hari ini.. masakan dulu aku boleh lakukan.. kenapa sekarang aku rasa tidak kuat untuk ini semua.


Aku perlukan perubahan!! Aku perlukan perubahan dalam hidup aku. Sesuatu yang aku hilang dulu.. Ya!! tapak kejayaan! Kareer.. aku perlukan kekuatan untuk mengharungi ini semua..


Ya Allah. Berikan aku kekuatan itu!!


Amin.


No comments:

Post a Comment