Itu saya

Itu saya
Aku sayang negaraku. Tanah air ku. Agamaku. Bangsaku & keluargaku.

Mari faham isi AL-QURAN..

Mari sama-sama kita dengar tafsir AL-QURAN semoga hati kita lembut dan dapat hidaya

CLICK |> FOR THE NEXT SURAH.

Saturday, January 29, 2011

Ujian 2



Minggu ini pula sangat-sangat sibuk. Dengan Ko.Ko dan dengan assignment pn. saluwa.. Nak buat Module Profile dan Course of Study. Mula-mula belajar memang tak bleh masuk langsung. Tak paham camner nak asingkan Job Profile Chart dalam proses clustering. Bayangkan belajar dalam masa 3 hari.. dari NOSS ke Job Profile Chart ke proses - proses seterusnya sehinggalah Course of Study.. tapi Alhamdulillah.. sehari sebelum Ujian. Aku dah faham.. yealah kena dengan Pn. Saluwa yang garang.. huhuhu... abis sume yang tak tahu kena naik atas pentas.. hahahaha..

Dalam masa yang sama, aku masih lagi terlibat dengan Ko.ko asyik bertukar-tukar jerk planningnya.. harap2 isnin depan last.. aku nak brieffing camner jalan kerjanya. Biasanya Pn. Fadzilah yang lebih laju dari aku.. aku nak wat briefing malam.. petang tu dia dah suruh announce kat sume orang ape progress... so.. aku kena lebih cepat plak kali ni. Isnin ni kena ada meeting untuk tanye progress. Nak cite pasal ujian ke dua. Memang Allah nak uji aku kot.. minggu ni memang minggu memenatkan.. mana assignment dan koko serta pengajar pula, 3 kali buat senaman pentang.
1. Chicken dance
2. Nyanyi lagu Gemuruh jiwa - Faizal Tahir
3. Poco-poco
4. Sukan ringan

Dulu jarang bersenam.. kena plak yang ini fizikal dan mental sekali jalan seiring. Aku jadi terlalu letih. Hari khamis lepas meeting ko.ko, aku kena penangan sakit kepala... tak hilang sehingga malam.. lepas makan malam kat cafe.. aku bancuh panadol solubel satu biji.. telan.. kepala stay berdenyut lagi.. aku pasrah.. aku tidur sahaja lah.. memandangkan sepatutnya malam tu sahajalah masa untuk mentelaah ujian keesokkannya.. tapi aku kena magrain... aku tersedar pukul 2 lebih hampir pukul tiga.. dengan kekuatan yg ada.. aku mencapai buku pink. Aku baca.. dah nak start sakit kepala aku tidur balik.. pastu aku terjaga.. aku baca lagi.. pastu aku tidur balik.. sehinggalah pagi. pagi tu, aku amik ujian dengan tawakal sahaja.

Kengkadang aku pelik jugak.. kenapa susah sangat untuk aku mengambil ujian seperti orang lain. Tak ada masalah. Aku tak tahu keputusannya lagi..

Minggu ni hubby aku sibuk.. seminggu dah tak jumpa dia. Semalam jumpa dia kena marah kat aku.. hehehehe.. maner taknyer.. demam-demam nak pergi kursus politik jugak.. tapi nak wat camner.. dah dia yang hendak.. kalo boleh gari masuk dalam laci tu lain lah cite..

harini.. aku berehat-rehat dalam bilik. Habis sume pakaian aku basuh, bilik bersih, kemas .. biasanya aku main touch up jerk.. tapi minggu ni aku boleh detail skit sebab aku tak kemana-mana.

Aku banyak berehat untuk refill semula energy aku yang habis minggu lalu untuk penggunaan yang maksimum minggu depan. Aku tahu perjalanan minggu depan mesti mencabar lagi. Maner tak nyer.. hubbyku kata, balik dari kursus dia akan amik aku. So hari isnin pagi aku akan bertolak ke ciast dari banting. Maknanya, pukul 5 pagi aku kena bangun. Isnin tu pula, aku akan ada group presentation.

So.. esok aku kena prepare untuk baca apa yang patut. Aku pun sudah siapkan baju untuk seminggu... telah bergosok semua. Patutnya harini aku kena balik K.L pasal adik aku tu, tapi aku tak de feel nak balik. Kena plak, petang tadi.. patutnya aku balik.. hujan turun mencurah-curah.. tunggu punya tunggu.. sudah lewat petang.. so.. aku pun tak jadilah balik K.L.

Sesungguhnya, kehidupan penuh dengan cabaran. Yang paling penting, sokongan dan semangat yang kuat. Semangat yang kuat mesti berlandaskan kepada keimanan kepada Allah. Jika kita sudah ikhtiar tetapi masih juga belum berhasil. Maka hendaklah kita sabar dan tawakal kepadanya.. Insya Allah.. biarpun hari-hari kita penuh dengan cabaran.. kita pasti dapat mengharunginya dengan senyuman.

No comments:

Post a Comment