Itu saya

Itu saya
Aku sayang negaraku. Tanah air ku. Agamaku. Bangsaku & keluargaku.

Mari faham isi AL-QURAN..

Mari sama-sama kita dengar tafsir AL-QURAN semoga hati kita lembut dan dapat hidaya

CLICK |> FOR THE NEXT SURAH.

Tuesday, January 25, 2011

Minggu-minggu yang ditinggalkan..



Sudah hampir sebulan aku di sini.. Banyak betul aku pelajari. Paling giler adalah ujian pertamanya. Semuanya teori. 22 tajuk dalam 1 Modul. Memang aku menangis-nangis mengafal modul ni. Kena plak sehari sebelum exam, adik aku buat hal. Terpaksa pulang ke Kuala Lumpur. Ada pula hal-hal yang membuatkan aku tertekan. Langsung aku sakit kepala, presure tahap gaban. Aku hanya betul-betul study bila hubby aku hantar aku balik ke CIAST kira-kira pukul 10 malam. Aku siap bancuh perl kacip fatimah untuk tahan mengantuk. Akhirnya aku mengalah juga pukul 3 pagi. Dan exam pukul 9 pagi. Peh, soalan dia, ada yang aku tak baca sebab terlalu banyak.. banyak nak baca.. banyak presure.. aku harap aku antara 10 orang yang lulus... dalam bilik exam tu.

Beberapa minggu aku sangat sibuk.. tak ada masa untuk aku bermain farmville atau chatting apatah lagi nak blogging. Tidur pun tak cukup. Memang meletihkan dan presure. Banyak keje kumpulan yang nak kena buat. Lepas ni, sibuk buat WIM dll. Sekarang ni aku sudah pun belajar menggunakan NOSS, Task, buat Modul, buat COS, TEM dll. Dalam masa yang sama, aku sibuk menyiapkan proposal program kokurikulum. Mengambil sikap positif adalah tindakkan yang betul. Mungkin lecturer menguji keupayaan aku untuk menjalankan program. Hanya tinggal kurang dari 14 hari untuk siap. Baru petang tadi dalam pukul 2 petang aku menghantar proposal. Bukan setiausahaku tak buat keje.. tapi aku tak puas hati dengan hasil dia yang tidak detail. Malam tadi, aku tidur pukul 2 pagi. untuk menyiapkannya. Pagi tadi pula, lepas sahaja mandi aku buat proposal tu, nasib baik sempat seperti yang aku beritahu lecturer. Sekarang proposal itu, ada di meja lecturer.. hati aku dah tenang.. boleh buat assignment lain.
Bila sahaja approval dapat.. bolehlah aku prosit dengan lain-lain kerja.. kali ini, biro pula yang akan buat kerja. Aku ingat nak tdo petang ni, tapi nampaknya tak boleh juga... bila aku dah terlekat pada blog ini.. hehehe.. Mungkin malam ni boleh tidur awal.. harap-haraplah.. sebab malam ni ada pula discussion pasal presentation untuk hari jumaat ini. ermm... mudah-mudahan.. cepat selesai.. amin.

No comments:

Post a Comment