Itu saya

Itu saya
Aku sayang negaraku. Tanah air ku. Agamaku. Bangsaku & keluargaku.

Mari faham isi AL-QURAN..

Mari sama-sama kita dengar tafsir AL-QURAN semoga hati kita lembut dan dapat hidaya

CLICK |> FOR THE NEXT SURAH.

Wednesday, December 16, 2009

Selamat Hari Lahir ke 30

Myspace Graphics

Hari ini genap umurku 30 tahun. Huh! 30 tahun... Usia ini begitu sekejap sahaja.. semalam semasa aku sedang mengadap PC suamiku datang dan mengucapkan "Selamat Hari Lahir" kepadaku genap pukul 12 malam... huh.. indahnya semalam.. lebih indah lagi sekiranya aku dikurniakan cahaya mata.. tapi aku tetap tabah menghadapi hari-hari mendatang. Aku percaya Allah sedang mengujiku.. inilah antara ujian yang getir pernah aku lalui.. aku percaya satu hari nanti Allah akan memberiku sesuatu yang lebih indah.

aku pada usia 30 tahun

Umurku sudah mencecah 30 tahun.. antara percaya atau tidak.. tahun hadapan umurku meningkat lagi menjadi 31 tahun.. pada tahap ini, orang mengatakan bahawa kematangan sudah terserlah. Aku tidak pasti sama ada aku matang atau tidak. Bukan aku yang dapat menilai diri aku sendiri.

Umur 30 tahun banyak pengalaman telah aku lalui.. sejak aku mumaiiz, aku mengerti apa itu solat, aku belajar berpuasa, ketika aku lari dari sekolah tadika.. huhuhu.. ketika aku bersekolah.. mendapat keputusan peperiksaan PMR, bertukar sekolah, ketika aku bercinta, putus cinta, belajar, berkuliah, konvo, konvoi, kontra.. kontrol.. kontang kanting dan kentang.. termasuklah berkahwin dan hidup berumahtangga.

30 tahun bukan sesuatu yang menyeronokkan bagi aku.. bagi aku usiaku kian bertambah, maka bertambah pula kuat ingatanku bahawa aku menghampiri kematian. Entah bila.. entah aku sudah cukupkah amalanku..

Pada umurku 30 tahun aku terasa sunyi lagi.. mengidamkan cahaya mata.. aku selalu menangis kerananya.. lebih-lebih lagi apabila orang-orang terkemudian dariku memperolehinya... sering tertanya-tanya.. bilakah.. bilakah.. aku tak mampu menjawabnya... aku pasrah..

Pada umurku 30 tahun.. aku masih belum mempunyai kekuatan diri lagi.. kekuatan untuk aku berdiri dengan sendiri.. melihat kejayaan orang lain, kebahagiaan orang lain dan kemantapan kerjaya orang lain.. tapi aku? merangkak .. masih lagi merangkak..


Myspace Happy Birthday


Pada umurku 30 tahun.. aku bersyukur.. kerana aku masih lagi tetap aku.. aku bukannya pengisap ganja atau aku bukannya penjenayah... dan aku masih disini menaip kerana aku masih hidup...

Pada umurku 30 tahun... aku sudah memiliki syarikat sendiri biarpun masih merangkak tapi aku sudah mempunyai sesuatu hak.. aku tidak lagi berkerja dengan orang lain yang mengarahku itu dan ini malah ada yang cuba menjadikan aku kambing hitam ketika dia mengelapkan wang syarikat.

Pada umurku 30 tahun, aku sudah mempunyai seorang suami yang kuat bekerja, romantik dan berkarisma. Hidupku terjaga dan baik sentosa. Aku bersyukur kerana pada usia ini, aku masih boleh berjalan dan sihat walafiat.

Sesungguhnya pada usiaku ini, aku perlu memantapkan lagi perjalanan hidupku. Pada usiaku ini, aku perlu menjadi lebih matang dan reda dengan ketentuan tuhan.

30 tahun..
Jantungku sudah 30 tahun berdegup.. Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment