Itu saya

Itu saya
Aku sayang negaraku. Tanah air ku. Agamaku. Bangsaku & keluargaku.

Mari faham isi AL-QURAN..

Mari sama-sama kita dengar tafsir AL-QURAN semoga hati kita lembut dan dapat hidaya

CLICK |> FOR THE NEXT SURAH.

Thursday, December 31, 2009

Selamat Tinggal tahun 2009

Tahun 2o09 penuh cabaran bagi aku. Bagi aku angka 6 dan 9 sangat-sangat mencabar.. ini kerana ia boleh terbalik dan diterbalikkan. Biasanya kejatuhan dan kemeruduman berlaku pada tahun ini.
Kehidupan aku juga begitu agaknya tahun ini penuh dengan warna warni. Setengah tahun 2009 aku abadikan di ILP Kuala Langat. Alhamdulillah.. OK lah... dan setengah tahun ke dua 2009 sangat memeritkan bagi aku.. pelbagai cabaran aku tempuhi.
Kehidupan ini terasa seperti menekan-nekan sanubariku.. tekanan sangat kuat.. mungkin bagi orang lain ia merupakan kegembiraan namun bagi aku ia merupakan satu tamparan yang sangat menyakitkan. Sehingga satu tahap aku merasakan aku ingin bersendirian dalam sebuah pulau yang tiada siapa yang mengenaliku ataupun disatu tempat di dalam sebuah kotak yang sangat gelap dan sunyi.
Pernah satu hari kejatuhanku.. aku ingin dipengsankan.. maksudku.. aku tak mahu mengetahui segala hal yang berlaku di sekelilingku. Tidak mahu tahu apa-apa! Namun cabaran ini perlu dilalui jua.. aku terpaksa melaluinya juga.. untuk berputus asa aku takut.. kerana sesungguhnya aku kadangkala terfikir "sesungguhnya Allah menguji seseorang itu mengikut kemampuannya" mungkin inilah ujian tuhan yang paling aku mampu hadapi.. mungkin aku tak mampu hadapi jika Allah mengujiku dengan kesakitan fizikal tetapi kesakitan ini yang mampu aku tanggungi.
tahun 2009,
Selangkah lagi aku akan kehilanganmu
Selangkah lagi semua ini akan jadi sejarah
Di mana usiaku akan bertambah
Di mana hayatku semakin berkurang
Tahun ini
Penuh sejarah
Aku menjadi pengerusi projek yang memeningkan kepala
Aku dianugerahkan penyunting filem terbaik MMA
Aku gembira atas kejayaan menguruskan projek tersebut
Aku kehilangan teman-teman ILP setelah tamat kursus
Aku menduduki rumah sewa baru dengan karenah tuan rumah baru
Aku menjadi tutor di ILP
Terpaksa berjimat cermat kerana kegawatan ekonomi
Hari raya yang tiada kemeriahan
Aku berjaya mendaftarkan syarikatku sendiri
Aku menerima berita kelahiran yang lama aku takuti
Aku menerima berita perkahwinan yang mengejutkan
Aku menerima berita kehamilan yang menghampakan aku sekali lagi
Aku masih disini..
dan
Aku masih cengini..
31 Disember 2009 - Hari ini, bengkak di buku laliku semakin pulih ( terpelecok kemarin ketika mengambil pakaian dari ampaian diluar), aku tidak melakukan banyak kerja kerana masih merasa sakit jika berjalan lama. Hari ini aku menggulung kertas untuk dijadikan bakul. Semakin besar dan aku berhenti seketika untuk melayang blog dan facebooks.
Azan isyak sudah pun berkumandang namun suamiku belum pulang dari kerja. Aku sendirian melayan diriku yang sudah lama sendirian. Mungkinkah sampai satu tahap aku lebih gemar bersendirian begini? Kata suamiku, untuk keluar hari ini melihat bunga api tahun baru.. tapi aku mula rasa mual untuk keluar... dan aku rasa hari ini.. aku mungkin akan duduk dirumah sahaja kerana suamiku sudah pulang lewat.
31 Disember 2009
Hari ini bakal jadi sejarah..
selama-lama hidupku...

No comments:

Post a Comment